Digital Eksamen er nu koblet på AAU’s IDM-løsning
Det betyder at de rettigheder, som studiesekretærer typisk får i Digital Eksamen (Eksamensadministratorrollen), nu skal gives og styres gennem AAU-IDM.
Grunden til at dette sker er for at sikre compliance ift. sikkerhed og for at udnytte de fordele AAU-IDM giver på rettighedsstyringsområdet.
Download orienteringsskrivelse
De væsentlige ændringer er kort oplistet herunder.
Ny proces for tildeling af adgang til Studienævn i Digital Eksamen
Hvad betyder det for mig?
- Man kan ikke længere give andre adgang til Studienævn direkte i DE. Det skal ske via IDM.
- Du logger ind samme sted, og skal fortsat bruge dit AAU login.
- Du har samme rettigheder som du havde før.
- Enkelte brugere har fået deres adgange justeret pba. institutternes tilbagemeldinger; Tjek derfor dine adgange i DE.
- Hvis du ikke har adgang til de studienævn, du skal administrere, så kontakt din adgangs- eller tilknytningsadministrator.
- Hvis det haster, kan du også kontakte IT Supporten, som har et udvidet beredskab ift. dette i en periode.
- Oversigten over de administrative enheder i DE har ændret sig
- Skole- og Fakultets niveauer findes ikke mere. Der findes nu kun Studienævn.
- Man kan nu se og administrere prøver på tværs af studienævn, uden at det kræver en overordnet adgang.
- Det gør man ved at vælge ”Dine Studienævn” - her ser du alle prøver/aktiviteter på tværs af de SN du har adgang til.
- Vil du kun arbejde med prøver under ét studienævn, så kan man blot vælge det i listen.
- I eksemplet har administrator fx adgang til 4 Studienævn. Hun kan vælge at se på tværs af alle 4 ved at vælge ”Dine Studienævn” eller kun arbejde i bare ét af dem, ved så at markere dét.
For spørgsmål til ovenstående, kontakt studiesystemer@aau.dk